2013. október 31., csütörtök

Segítség, kamasz a láthatáron...

 

Munkából hazafelé menet háziasszony üzemmódra kapcsolok. Azon töröm a fejem, mit adok vacsorára az enyéimnek. Majd beugrok a sarki közértbe és bevásárolok.
A lakásba belépve majd nem csinálok egy dupla leszúrt Rittbergert, de szerencsére megúszom. A fiamnak sikerült az előszoba közepén hagynia 45-ös cipőit. Miután az ijedtségtől felocsúdok, észreveszek még két pár nagy lábbelit a kövön. Vendégeink vannak, állapítom meg, átjöttek a gyerek haverjai.
Megkapja a magáét, csak maradjunk vendégek nélkül motyogom az orrom alatt, ha százszor meg nem kértem, hogy ne hagyja szét a cipőit…

Gyorsan bevetem magam a konyhába és hozzáfogok a vacsorához. Amíg a zöldségeket pucolom, elkalandoznak a gondolataim. Eszembe jut milyen aranyos is volt az én kicsi fiam. Babának kicsit pufók és nagyon jó étvágyú gyerek, és az a szőke fürtös hajacska, imádtam az illatát. Ahogy hozzám bújt és átölelte a nyakamat. Imádott futkosni, bújócskázni, csupa energiabomba volt ez a gyerek.
A kedvenc plüss macijához pedig körömszakadtáig ragaszkodott, azzal aludt el minden este. Egyszer, amikor a Balcsira indultunk itthon felejtettük Bundást és vissza kellett fordulnunk félúton, mert a gyerek iszonyú hisztit levágott. Emlékszem, ha időnként meg kellett javítanom szegény mackó bundáját, azt csak is akkor tehettem, ha ő már elaludt és dolgom végeztével vissza kellett dugnom a takarója alá a szőrmókot, mert különben állt a bál.

Akkoriban, ha kérdeztem válaszolt rendesen, nem vonogatta a vállát, és nem zárkózott be a szobájába, nem lógott órákat a számítógépen (szerinte társasági életet él és egyébként is minden haverja ezt csinálja), nem kellett kiimádkozni a fürdőszobából, segített a nagyinak bevásárolni és …..

Hirtelen fülsüketítő rock zene zökkent ki a mélázásból… a fiúk zenét hallgatnak, hát ezt biztosan hallják, én viszont megsüketülök! Be kell szerezzek egy füldugót, különben meg fogok őrülni! Miért csak ordítva lehet zenét hallgatni? Vedd halkabbra, kiabálok föl a szobájába, persze szokás szerint semmi válasz.
Elviselhetetlen ez a gyerek, és az én türelmemnek is van határa!

Idáig jutok gondolatban, amikor is kisvártatva dobogást hallok a lépcső felől és 190 centis magzatom terem mellettem a konyhában? Mit főzöl? – kérdi, én válaszolok, majd rákezdek a szokásos monológra, hogy hányszor kértelek édes fiam, hogy ne hagyd széjjel a cipőidet és ne üvöltesd a zenét, és tegyél végre rendet a szobádban hallod, neked beszélek…

Ő nem válaszol, csak néz rám, majd amikor úgy látja befejeztem a mondandómat, akkor azt mondja - anya, csinálj már néhány szendvicset légyszí, megéheztünk a skacokkal.
Tudod, olyan finomat, amilyet csak te tudsz, majd ad egy puszit az arcomra és már el is tűnik a lépcsőfeljáróban...

Én pedig elmosolyodom és hozzákezdek szendvicset csinálni, olyat, amilyet csak én tudok és garantálom, mind a tíz ujjukat megnyalják utána ezek a srácok. 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése